Rødder i Kødbyen II

Som jeg skrev hurtigt i går, var jeg med nogle veninder til “Rødder indtager Kødbyen” i går aftes. Rødder er et slags pop-up restaurant koncept hvor 3 seje gutter inviterer på mad lavet af gode, lokale råvarer. Fx har de selv plukket æbler og hyben i en af deres forældres haver, og kødet man får serveret er fra dyr der har haft det godt. Der er ingen af de tre fyre der er uddannet kokke, så det er passionen for de gode råvarer og lækker mad, der gør Rødder det til det (fantastiske) det er… I får lige lidt billeder fra i går. Det blev holdt i Kødbyen i et lokale med rå mure, og kun oplyst af stearinlys..

Photobucket 
De sidste forberedelser bliver gjort i det rå lokale i Kødbyen, inden gæsterne dukker op… Ja, jeg kom først – eller dvs. de andre kom for sent!
Photobucket 
Der var dækket op på langborde som gav en hyggelig stemning.
Photobucket 
Forretten var en tarrin på frilandsgris, kyllingelever og noget andet som også lød fint og lækkert! Det gule på tallerkenen er en gul bede (fætter til rødbeden), og det grønne er vilde urter! Det hele blev serveret med hjemmebagt surdejsbrød og hybenchutney. 
Photobucket 
Hovedretten var en rustik gryderet med alt muligt forskelligt – vist nok 4 forskellige slags svin, bønner osv. Måske ikke det mest flaterende billede, men gryderetter smager som oftest også bedre end de ser ud… Og denne smagte fab!
Photobucket 
(Hihi… er det kun mig der synes det er sjovt at vinen hedder BabLut? *teenage giggle!*)
Når der er sagt, var det fantastisklækre bio-dråber der blev serveret til maden – og vi kom både omkring boblerne, den røde og den søde ved mit bord… Tror måske alligevel det er sandt når de siger man ikke får tømmermænd af biologisk vin… Men trætheden er der stadig!
Photobucket 
Normalt er jeg ikke til desserter, men kærnemælkscremen oven på denne lækre æblekompot var seriøs lækker… Kunne godt spise mig mæt i det alene – og jeg kan endda ikke tåle mælkeprodukter specielt godt!

Aftenens arrangement i Kødbyen kostede 250 kr + vin (en flaske kostede 200), og har du selv lyst til at opleve dette madkoncept inden der bliver super hypet (jeg spår det stor succes), har de allerede løftet sløret for næste arrangement som bliver på Islands Brygge.  Det er helt klart en fed madoplevelse og en rigtig god start på en bytur med vennerne eller måske en romantisk aften med kæresten… Og nåh ja, så er der sgu et eller andet frækt over mænd i rødternede skjorter, der kan lave deres egen chutney, slå et ordentligt brød op og stadig være helt nede på jorden.

About Mor til Alma

Kvinde, designer, hustru, kattedame og ikke mindst mor! Blogger på www.almaomega.com om hverdage i Kbh NV - hvordan den er i virkeligheden og hvad vi drømmer om!