The ink on me

 Hvad gør man når man er i Hanoi og det regner? Man får da lavet en tattoo…

Photobucket
Photobucket

Photobucket

Photobucket

Photobucket
Det er lidt svært at tage et skarpt billede med én hånd..
Photobucket

Vil dog lige tilføje det kun var tidspunktet der var impulsivt. Motivet har været nøje udvalgt i flere år. Mine tattoveringer skal betyde noget for mig, så jeg er sikker på jeg ikke fortryder dem senere. Kirsebærblomsten er tegnet af en kunstner jeg har beundret i mange år. Samtidig er det et symbol på livet og døden, da kirsebærblomster kun blomstre meget kort. – Det minder mig om at man skal leve i nuet, for man ved aldrig hvad fremtiden bringer. Til sidst er det en tattoo til minde om min mor.

Photobucket
Photobucket 

Min anden tattoo – Cop Lua – betyder “Ild Tiger”, og jeg har haft den i snart 3 år. Hvis man skal sammenligne på dansk, er det den asiatiske udgave af stjernetegn. I følge den vietnamesiske kalender er jeg født i ild-tigerens år, og det betyder mere for mig, end at jeg er Vægt ifølge den danske kalender. Jeg kan meget godt lide at det langt fra er alle der ved hvad der står, og så minder den mig om mine vietnamesiske aner..

About Mor til Alma

Kvinde, designer, hustru, kattedame og ikke mindst mor! Blogger på www.almaomega.com om hverdage i Kbh NV - hvordan den er i virkeligheden og hvad vi drømmer om!