Vintage Bags

Photobucket

Jeg har en forkærlighed for tasker – specielt gamle da de ofte er mere charmerende (og billigere end nye). – Jeg køber tit på loppemarkeder og genbrugsbutikker, og meget gerne i Jylland. – Genbrugsbutikkerne er bare billiger derovre (og så har jeg mine “hemmelige” steder hvor der altid er noget godt at finde). På billedet overfor er et lille udsnit af de vintage-tasker jeg er mest glad for. Jeg er specielt glad for tasker i kernelæder med en retro-feel over:)

I går kom endnu en til samlingen af “skoletasker”, nemlig denne lækre, sorte i kernelæder, som jeg fandt i en genner på Nørrebro. Kun 125 kr – det kunne jeg ikke gå forbi! Den var godt nok lidt slidt og med et meget stort og gammelt Falck-klistermærke på, men ikke noget en handykvinde ikke kunne klare. Efter lidt (okay meget) skraben, acetone, kno- og læderfedt, var den sparkeling! Overvejer at sætte en skulderrem på, så man også kan have hænderne fri… Tror I det kunne fungere??

Photobucket

Tip: Læderfedt gør virkelig meget hvis læderet ser lidt trist ud. Jeg har brugt noget bi-voks agtigt noget fra Skindhuset i Skindergade- så nu lugter den lidt af honning de næste par dage! Skosværte er også godt til at dække eventuelle ridser :)

About Mor til Alma

Kvinde, designer, hustru, kattedame og ikke mindst mor! Blogger på www.almaomega.com om hverdage i Kbh NV - hvordan den er i virkeligheden og hvad vi drømmer om!