Fra Østerbro til Frederiksberg

Endelig var der bid! Jeg og ham den søde har fået lejlighed på Frederiksberg, og overtager den allerede 1. juni!! Streeeess! Lidt før end vi havde ventet, men man må slå til når der kommer noget godt. Har søgt på boligportal uden held – alt bliver revet væk for næsen af en, eller er bare alt for dyrt. Denne her var vi heldig at nys om via min søsters venindes, veninde! (ja, man skal bruge sit netværk hvor man kan!). Vi havde ikke turde opsige vores nuværende boliger før vi stod med noget, og i og med vi allerede overtager den om snart, står vi begge med dobbelt husleje i juni. Men bare ærgerligt! Den er perfekt til os, lille og hyggelig og ikke mindst s.u. venlig. Alligevel rart nok at jeg har 1 måned til at flytte ud, for eksamen fylder meget, og så har jeg taget fuldtid i butikken 2 uger i juniHvornår er det lige jeg skal få tid til at pakke at ned??

Er der nogle af jer der lider af planlægger/indretnings genet ligesom jeg?? Selvom jeg kun har set lejligheden én gang, ved jeg lige præcis hvor tingene skal stå, hvad vi mangler og hvad vi skal ha opbevaret. Jeg tegner tegninger og kigger på diverse boligsites.. Har planlagt outfits og indretning lige siden jeg var helt lille. Der var det bare min mors Ellos katalog og min fiktive familie på mor(mig), far, tvillinger (en pige og en dreng) og storebror og lillesøster jeg shoppede til! (- Dengang havde jeg tydeligvis ikke nogen idé om hvad det ville kræve at føde 4 børn!! gisp!)

Photobucket

Lige nu sidder jeg i toget mod Jylland. Har fået 4½ times søvn, da jeg først var hjemme fra arbejde halv3 i nat… Andre end mig der også er glade for status kun er én gang om året!? Heldigvis er DSB i det gavmilde hjørne og har giver gratis internet mellem Kbh og Århus. -Så kan jeg altid slå tiden ihjel på nettet… Vil du også ha’ gratis internet på vej til Jylland så kig på min twitter-update til højre. Der står how to.

Just got the contract for me and my bf new place. Finally we found the right apartment (through my sister’s friend’s friend!). We already get the keys on june 1st, which means double rent in june. It’s okay, since I don’t have the time for packing and moving this month as we’re having exams.. On the other hand, I could probably find something else to spend the money on… Like something new for the apartment for example..
Right now I’m on my way to see my parents. It’s a 5+ hour trainride, which I usually spend sleeping or daydreaming away. But today I got a “free internet” coupon together with my ticket, so I guess I’ll spend my time online instead :)

About Mor til Alma

Kvinde, designer, hustru, kattedame og ikke mindst mor! Blogger på www.almaomega.com om hverdage i Kbh NV - hvordan den er i virkeligheden og hvad vi drømmer om!

2 responses to “Fra Østerbro til Frederiksberg”

  1. Lynn says :

    Tillykke med lejligheden! Jeg lider af samme indretning/planlægger gen som dig. Jeg overtager lejlighed om lidt over en uge, og ventetiden er bare nervepirrende! Til kærestes store irritation har jeg allerede indrettet lejligheden i mit hoved, han har ikke så meget at sige haha.

  2. Mia-Linh says :

    Tusind tak :) På det punkt minder vores kærester (og vi) nok meget om hinanden, haha! Held og lykke med flytningen.