Easter UpDate

Photobucket

Nyder lige den sidste aften i påskeferien hos svigerfamilien, inden turen går hjemad mod kbh i morgen formiddag. Efter en weekend i Villa Villakulla med 33 andre mennesker i alle aldre, er det for en gangs skyld rart at kunne sidde ned (på en stol) og slappe lidt af, uden at ens trommehinde er ved at springe. Mine forældre bor i et normalt størrelses landsbyhus, hvor der er plads til 5 og lidt ekstra – men man kan vist godt sige hotellet var fuldt booket i Påsken! -Faktisk blev jeg og mine søskende smidt ud, og måtte søge ly for regnen hos bedsteforældrene (kan I høre hvor hårdt det var!?).. Påsken har været et stort ædegilde! Vi havde huset fyldt af madglade vietnamesere = mad, mad og atter mad! (Hvis I skulle være i tvivl er vietnamesisk mad noget af det bedste man kan få! Basta!). Tror den må stå på riskiks og råkost den næste tid…. Men først fra i morgen. I aften skal vi nemlig have lammekølle… nam nam!

Photobucket

Jeg har forresten fået min første køretime! Ja, jeg er nok en af de eneste jyder over 18 der ikke har kørekort (men nu bor jeg jo heller ikke i Jylland mere), og jeg får det nok heller ikke foreløbigt. Min fætters kone tilbød mig en køretur og en en lektion i hvad alle de forskellige pedaler og stænger skal bruges til.. Nu ved jeg hvad de hedder, hvad de kan, og så længe jeg bare skal køre rundt i en cirkel kan jeg også køre bil (med ca. 10 km i timen. max!). Det var lidt grænseoverskridende, og tvivler på at jeg nogensiden vil komme op i fart når jeg engang skal til at tage kørekort, men det var nu også ret sjovt. Jeg er officielt en lovbryder! Fang mig hvis I kan! (Det burde ikke være så svært med den fart!).

Påskens optur:
Har haft fri fra skole – og nydt tiden sammen med min kæreste og vores familier
Har fået praktikplads hos over fedt PR Bureau – mere om det senere!
Har tjent uventede penge, da jeg blev kaldt på arbejde i den gamle butik i Aalborg.
Har fået super cool prikket kjole af min mormor, som hun brugte da hun var 17!
Hvis alt kikser, kan jeg altid blive påskehare! (I rock!)
Har fået lækker, lækker mad.

Påskens nedtur:
Påsken er ovre snart, tilbage til skole, lektier, projekter, arbejde. Farvel til kæresten! ØV!
Er i søvnunderskud!
Den Alexa taske jeg troede jeg havde bestilt, kommer ikke alligevel! Og jeg gider ikke vente til sommer… Har jo alligevel ikke råd.
Har spist alt for meget lækkert, lækkert mad!

Ahh, easter has been great, but hectic! My parents house (who normally would fit 5 people and a little extra) have been filled to breaking point! We’ve been 33 people (plus drop ins) so it has been a bit crowded – but nice. Even thought me and my siblings + bfs, had to sleep at our grandparents. It’s been a feast having a lot of vietnamese people from DK and Germany living the whole easter – food, food, and more delicious food! I can’t complain, as I looooove vietnamese food, but it’s probably a good thing that it’s not an everyday thing! I can hardly remember how it feels to be hungry!! Detox starting tomorrow (I already know this is an empty promise!), tonight my in laws are serving roasted lamb!! Bon appetit and happy easter!

About Mor til Alma

Kvinde, designer, hustru, kattedame og ikke mindst mor! Blogger på www.almaomega.com om hverdage i Kbh NV - hvordan den er i virkeligheden og hvad vi drømmer om!