Besøg hos Frede og Mary

I går formiddags havde jeg og en veninde havde sat os at dyrke det der kultur, og tog derfor et smut forbi Amalienborg. -Vi havde hørt Frede og Mary holdte housewarming, og det kan man jo ikke gå glip af. Vi ankommer ca. 10.30 og der er allerede en halv times kø! Men solen skinner så vi stiller os om bagi og venter på at blive lukket ind. Efter at have smidt 40kr i entréen, kan vi begives og rundt i Frederiks d. 8.s palæ – som faktisk hedder Brockdoffspalæ – og nyde lækker, lækker kunst! Var lidt ærgerlig over at huset ikke var indrettet med møbler, men det må jeg vel bare se når jeg bliver inviteret til den rigtigt housewarming, ikke Mary?
Rummene er meget mindre end jeg havde forstillet mig, men til gengæld er der mange af dem! -Nogle havde endda hemmelig døre, og gad godt vide hvor de førte hen!

Det var ikke tilladt at tage billeder der inde, så har googlet mig frem til disse:

Photobucket
Smukt maleri af Kaspar Bonnén. Mener rummet skulle være spisestue

Photobucket

Lidt “Alice i eventyrland”-billede af Kathrine Ærtebjerg. Meget stærke farve, og ret vildt. -Rummet er et anretterkøkken – derfor vilde dyr på væggene!

Mit yndlingrum er nok det er hedder “verdensrummet” hvor kunster Jesper Christiansen har malet et verdens kort på en kulsort bund – nærmest som var det en tavle. Har ikke noget billede af rummet – så smut forbi Amalienborg og se det selv. -Kan ikke beskrives godt nok i ord. Bagefter vil jeg anbefale at smutte forbi mormors kaffebar i Bredgade 45, til lækker kaffe, kage og ren hygge!

Ps. Kom i god tid og undgå køen!

About Mor til Alma

Kvinde, designer, hustru, kattedame og ikke mindst mor! Blogger på www.almaomega.com om hverdage i Kbh NV - hvordan den er i virkeligheden og hvad vi drømmer om!