Just MiaMia anbefaler

Ude i byen og hjemme i køkkenet

Photobucket

Tidligere på ugen havde jeg besøg af en god veninde fra Aalborg. Vi fejrede det glade gensyn med et besøg på Nagoya Running Sushi, som ligger på Sølvgade. – Og ÅH hvor var det godt. Nu er jeg ikke den helt store sushi kender endnu, men der var virkeligt meget forskelligt at vælge imellem, og udover sushi var der også mange varme retter som fx ris, nudler, wontons, rejer m.m. -Meget smart hvis man fx er ude med personer der ikke er så vilde med sushi. Det er det første running sushi-sted jeg har prøvet, og jeg synes det er vildt fedt bare at hive tallerken efter tallerken ud fra rullebåndet. -Eller okay, var måske lidt pinlig berørt over at hele bordet på et tidpunkt var fyldt med små grønne og orange tallerkener – men alle de andre gjorde det jo også! Heldigvis er personalet hurtig til at hente de tomme tallerkener, så der hele tiden er plads til nye lækkerier! Lige for tiden kører de tilbud på running sushi til kr. 168,- mandag til torsdag, som jeg synes er ret billigt – man er i hvert fald selv ude om hvis man går derfra sulten!

De nederste billeder er fra i dag hvor jeg har bagt. Tidligt i morges væltede det ind med sms’er hvor det stod dagens undervisning var aflyst (tak for søde medstuderende). -Og så kunne jeg meget vel bruge dagen på at fylde fryseren op med madpakker! Jeg er nemlig rigtig dårlig til at lave madpakke om morgenen, så det nemmeste for mig er at snuppe en pose fra fryseren, og så er den tøet op til frokost. Så nemt! (fatter stadig ikke hvorfor der ikke er en kantine på vores skole!)

Jeg satte mig for at bage kylling- og skinkehorn med ost, og de blev super gode. Resten af dejen blev til 4 burgerboller, som nok bliver spist til morgenmad i løbet af ugen. Brugte en super opskrift på pølsehorn, men skiftede 2/3 af hvedemelet ud med grahams- og spelt mel. Dejen bliver det lidt grovere, men meget bedre synes jeg. Derudover brugte jeg selvfølgelig skinke/kyllingestrimler og ost i stedet for pølser. Nu er mine madpakkekvaler udsat det næste stykke tid :) velbekomme!

Went to a running sushi place called “Nagoya” earlier this week. Sooo good, and so much to choose from! -I could eat sushi all day, everyday! Unfortunately I’m not one of those who can afford sushi everyday, so I decided to bake which is much cheaper! (don’t know the english word for it, but it’s similar to pigs in a blanket, but with shredded chicken/ham and cheese instead). Now my lunch the next few weeks is covered :)

About Mor til Alma

Kvinde, designer, hustru, kattedame og ikke mindst mor! Blogger på www.almaomega.com om hverdage i Kbh NV - hvordan den er i virkeligheden og hvad vi drømmer om!